Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Kontrola lekarska :)

Ostatnio byliśmy u lekarza, rodzice chcieli sprawdzić, czy dobrze się rozwijamy, a ja musiałem iść dodatkowo na szczepienie obowiązkowe.  I tak Amelia waży 14 kg 70 dag i mierzy 100 cm i zdaniem lekarki jest za wysoka jak na swój wiek i troszkę za szczupła. Rozwija się bardzo dobrze, jeszcze nie ma trzech lat, a mówi bardzo dużo, czasami mówi tak szybko i tak dużo ma do powiedzenia, że zaczyna się jąkać, jak na razie nie jest to groźne, bo zacinanie występuje na początku wypowiedzi i w miejscu łączenia fraz, mama troszkę się martwi, ale dowiedziała się, że to z czasem mija i najważniejsze nie można jej zwracać uwagi, wytykać jej błędów, bo może się zrazić do rozmowy,  nie można jej poganiać, przerywać czy dopowiadać wyrazów za nią, trzeba być cierpliwym i pozwolić jej skończyć to, co zaczęła mówić. Amelia jest bardzo mądrą dziewczynką, umie liczyć po angielsku do 10 i po polsku również, zna wiele piosenek, wszystko rozumie, można z nią porozmawiać bez żadnego problemu. Zna i stosuje słowa przepraszam, proszę dziękuję, choć przepraszam nie przychodzi jej łatwo, mówi dzień dobry, do widzenia. Czasami potrzebuje snu w dzień, ale jak śpi godzinę lub więcej to wieczorem jest problem z zaśnięciem. Czasami jest marudna, dokuczliwa i złośliwa, kłóci się ze mną no i zdarza się, że mnie uderzy :( wtedy dostaje karę, a największą działającą na nią karą jest zakaz słodyczy. Mimo wszystko kocha mnie bardzo mocno i często mi o tym mówi, jak i mocno mnie przytula. Lubi oglądać świnkę Peppę, Dorę, Umizumi, Dalej Diego, uwielbia jeść makaron na sucho i rosołek z makaronkiem oraz parówki, uwielbia przebywać na dworze, placach zabaw, śpi przeważnie na podłodze, a nie w swoim łóżku, chodzi na bosaka i uwielbia słodycze a przede wszystkim czekoladki "do jednej i do drugiej rączki". Lubi bawić się ze mną samochodami, czy też lego.
Jeśli chodzi o mnie to ja ważę 17 kg 30 dag i mierzę 117cm i również jestem za wysoki jak na swój wiek i za szczupły. Rozwijam się również dobrze, bez żadnych problemów. Rodzice poprosili lekarkę o skierowanie do alergologa, bo ostatnio mam wrażenie wiecznie zatkanego nosa, choć nic w nim nie mam. 8 sierpnia idę zrobić testy, więc zobaczymy. Szczepienie przeżyłem bez mniejszych problemów byłem dzielny, kolejne w wieku 10 lat. Zdaniem rodziców jestem mądrym chłopczykiem wiele już potrafię, przez ostatni rok wiele się nauczyłem, pięknie rysuję, rozróżniam literki, liczę do 20, rozwiązuję ćwiczenia dotyczące literek i cyferek. Jestem pogodnym chłopcem pełnym zwariowanych pomysłów, uwielbiam się wygłupiać, robić śmieszne miny. Przyznam się do tego, że czasem też psocę i denerwuję swoją siostrę oraz rodziców i dostaję podobnie jak Melka kary np. rodzice ściągają mi magnesa, co oznacza, że przez jakiś czas nie mogę o nic prosić słodkiego, zabawkę. Ważne jest jednak, że umiem przeprosić i robię to naprawdę szczerze. Ostatnio rodzice zauważyli, że stałem się bardzo odważny np. na wczasach sam zapytałem panią, czy możemy jechać windą, zaczepiam dzieci na placu i proszę ich żeby się pobawili ze mną. Uwielbiam bawić się autkami mam kolekcję autek 1 i 2 oraz ostatnio bardzo polubiłem klocki lego. Lubię słuchać jak rodzice czytają mi książeczki, zadaję wtedy mnóstwo pytań, bo ostatnio jestem bardzo ciekawski i lubię grać w gry komputerowe, na które rodzice wydzielają mi czas i mówią w co mogę a w co nie mogę grać.


AMELIA I JEJ ULUBIONE LODY


                                 FRANEK NA NAJWIĘKSZEJ WYSTAWIE KLOCKÓW LEGO




2 komentarze:

  1. Najważniejsze że zdrówko dopisuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 48 year old Legal Assistant Jilly Kesey, hailing from Westmount enjoys watching movies like Vehicle 19 and Basketball. Took a trip to Ilulissat Icefjord and drives a Ferrari 250 Testa Rossa. Link do bloga

    OdpowiedzUsuń